Miestny úrad mestskej časti Košice - Vyšné Opátske so sídlom Košice, Nižná
Úvrať 25
tel.: 055/67 63 136, mail:
podatelna.opatske@kosice.sk
Starosta: Ing. Viktor Mikluš, tel.: 055/67 40 673, 0940 848 636, mail:
starosta.opatske@kosice.sk
Prednostka: JUDr. Gabriela Mináriková, tel.: 055/ 67 63 136, 0917 287 464, mail:
mcopatske@kosice.sk
Stránkové hodiny pre verejnosť
Pondelok: |
8.00 - 12.00 |
13.00 - 16.00 |
Streda: |
8.00 - 12.00 |
13.00 - 17.00 |
Piatok: |
8.00 - 12.00 |
|
Kontrolórka MČ: JUDr. Ľudmila Slunečková,
kontrolor.opatske@kosice.sk
Zamestnanci MÚ:
JUDr. Gabriela Mináriková Prednosta MÚ (zodp. zamestnanec za
správu a chod celého MÚ), tel: 0917 287 464
Ing. Aneta Nedbalová - ekonómka
Mgr. Magdaléna Fedorová - odborná referentka
Štefan Sedlák - údržbár
webmaster: Ing. Richard Tušan, mail:
monika@rr.sk, tel: 0905669678
MÚ v rámci svojich kompetencií rieši a vybavuje nasledovné:
1. Evidencia občanov - potvrdenie o trvalom a prechodnom pobyte -
Doklady potrebné k prihláseniu na trvalý / prechodný pobyt (rodinný dom, byt):
- platný občiansky preukaz/platný cestovný doklad SR
- dieťa do 15 rokov - zák. zástupca predloží rodný list
- doklad o vlastníctve alebo spoluvlastníctve budovy opatrený kolkom -
list vlastníctva
- písomný súhlas s prihlásením občana na trvalý pobyt s osvedčeným
podpisom vlastníka alebo všetkých
spoluvlastníkov budovy. Tento súhlas sa nevyžaduje ak:
a) ide o vlastníka alebo spoluvlastníka
b) ide o nájomcu, ktorý má nájomnú zmluvu na neurčitú dobu
c) ide o manžela alebo nezaopatrené dieťa vlastníka, spoluvlastníka, nájomcu
d) vlastník, spoluvlastník, nájomca potvrdí svojim podpisom na prihlasovacom
lístku na trvalý pobyt súhlas s prihlásením osobne pred zamestnancom
ohlasovne.
Za členov rodiny môže hlásiť trvalý pobyt jeden z členov tejto rodiny.
Za občana mladšieho ako 15 rokova za občana pozbaveného spôsobilosti na právne
úkony je povinný hlásiť trvalý pobyt jeho zákonný zástupca (opatrovnik)
2. Záväzné stanovisko k investičnej činnosti - potrebné doklady:
- list vlastníctva - fotokópia,
- geometrický plán - fotokópia,
- jednoduchá projektová dokumentácia - podhľady,
- stručná sprievodná správa - zámer.
3. Žiadosti o vydanie súpisného čísla - potrebné doklady :
- list vlastníctva - fotokópia,
- geometrický plán - fotokópia,
- doklad o nadobudnutí stavby, stavebné- resp. kolaudačné rozhodnutie -
kópia, alebo zápisnica z dedičského konania, prípadne iný právny titul o
nadobudnutí nehnuteľností (darovacia zmluva ap.).
4. Podnikateľské aktivity (žiadosti v súvislosti s umiestnením
prevádzky) - požadované doklady:
- platný živnostenský list resp. výpis z obchodného registra,
- nájomná zmluva (ak sa jedná o nájom),
- zmluva o odvoze odpadu z prevádzky (Magistrát Mesta Košice),
- uzatvaracie-otvaracie hodiny,
- vydávanie rybárskych lístkov,
- vedie evidenciu psov
5. Sociálna činnosť
- prijíma žiadosti o jednorázovú sociálnu výpomoc
6. Služby - poskytuje
- údržba verejného osvetlenia,
- čistota ulíc a verejného priestranstva,
- údržba verejnej zelene,
- správa a údržba cintorína - uzatváranie nájomných zmlúv na hrobné
miesta, príp. v kolumbáriu na miestnom cintoríne,
- zabezpečenie alebo sprostredkovanie služieb pri pochovávaní,
- údržba miestnych komunikácií, overovanie podpisov a listín,
- podávanie územnoplánovacích informácií
MÚ prijíma
- sťažnosti, podnety a návrhy občanov,
- slúži aj ako ohlasovňa požiarov